Inglés 6º

TEMPORALIZACIÓN DE CONTENIDOS

 CURSO:   SEXTO                                                      
  TEMA CONTENIDOS
PRIMER TRIMESTRE SEPTIEMBRE Presentación. Evaluación inicial
STARTER UNIT §  Estrategias de comprensión: toman contacto con el léxico y gramática visualizando las versiones animadas en el iPack del vocabulario, canciones e historias.

§  Aspectos socioculturales y sociolingüísticos: escuchan y visualizan breves textos sobre las diferentes temáticas que se van a desarrollar en las unidades. Relacionan banderas con países correspondientes.

§  Funciones comunicativas: responden a las preguntas que aparecen en la unidad. Aprenden a enviar un email.

§  Estructuras sintácticas: When’s your birthday? On (the) 3rd (of ) March. What’s your favourite subject? What do you do at home at the weekend? What’s your favourite place for a holiday? What did you do at the weekend? I’m / She’s / He’s from …

§  Léxico de alta frecuencia: 11th–31st; Peru, Japan, Morocco, Kenya, Britain, Russia;e-pal, computer, printer, mouse, MP3 player, laptop, mobile phone, earphones, keyboard, click on, message, e-mail address, mail icon, do a spell check, send, flag, good / bad people, surname.

§  Patrones sonoros, acentuales, rítmicos y de entonación: a través de canciones y trabalenguas.

OCTUBRE UNIDAD 1

“HEROES AND VILLIANS”

§  Estrategias de comprensión: toman contacto con el léxico y gramática visualizando las versiones animadas en el iPack del vocabulario, canciones e historias.

§  Aspectos socioculturales y sociolingüísticos: escuchan y visualizan la historia de Héroes y Villanos.

§  Funciones comunicativas: responden oralmente a las preguntas que aparecen en la unidad.

§  Estructuras sintácticas: Who is she / he? I’m / He’s / She’s …-er than. I’m / She / He’s /You’re / We’re / They’re the …-est in the (class). Who’s the …-est person in the world?

§  Léxico de alta frecuencia: old, young, strong, weak, pretty, ugly, brave, scared, silly, wise; Japan; father, son, brother, daughter; adventurous, polite, amusing, popular, fast, healthy, intelligent, sporty, friendly, trendy, lucky, funny, clever, older, younger, stronger, weaker, nicer, nastier than …, taller, shorter, shortest, strongest, fastest, friendliest, tidiest, nicest, tallest, lightest, heaviest, biggest, smallest, longest, youngest, oldest; Manga, eyebrow, pupil, iris, jaw, lip, horizontal, vertical, mouth, head; I know, I don’t know.

§  Patrones sonoros, acentuales, rítmicos y de entonación: a través de canciones y trabalenguas. Práctica del sonido // y /ʌ/.

NOVIEMBRE UNIDAD 2

“FAME AND FORTUNE”

§  Estrategias de comprensión: toman contacto con el léxico y gramática visualizando las versiones animadas en el iPack del vocabulario, canciones e historias.

§  Aspectos socioculturales y sociolingüísticos: escuchan y visualizan la historia de Happily ever after.

§  Funciones comunicativas: responden oralmente a las preguntas que aparecen en la unidad.

§  Estructuras sintácticas: She’s / He’s / They’re …-ing. He / She isn’t wearing. He / She wears … I always / often / sometimes / never … Does he / she …? Yes, always / sometimes / often, No, never. What are wearing today? What do you often wear?

 

§  Léxico de alta frecuencia: watch, belt, ring, wristband, rucksack, headphones, boots, earrings, hairband, chain, scarf, clothes, fashion; famous, Russia, crown, princess, eagle, prince, want to marry; never, sometimes, often, always; watch films, go out alone, go horse riding, go to pop concerts, meet a pop star, go on skiing holidays, play video games, go to film premieres, fly a helicopter, go shopping, take the dog for a walk, go abroad, send, magazine article, schoolboy, schoolgirl; gold, diamonds, pearls, silk, rock, mine, oyster, rare, ordinary, cocoon, worm, gold ore, long, short, new, old, come from, get from; Poor thing! Lucky thing!

Patrones sonoros, acentuales, rítmicos y de entonación: a través de canciones y trabalenguas. Práctica del sonido /w/ y /r/.

DICIEMBRE FESTIVALS: “CHRISTMAS” §  Estrategias de comprensión: toman contacto con el léxico y gramática visualizando las versiones animadas en el iPack del vocabulario, canciones e historias.

§  Aspectos socioculturales y sociolingüísticos: escuchan y visualizan la historia de Cristmas

§  Funciones comunicativas: responden oralmente a las preguntas que aparecen en la unidad.

§  Estructuras sintácticas.

 

§  Christmas: advent calendar, Christmas Eve, roast potatoes, sprouts, Father Christmas, baby Jesus, carol singing, sleigh, angel, bells, snowman, send cards, buy presents, decorate a tree, put up Christmas decorations, hang up stockings, give / open presents, have turkey, pull crackers, sing carols

 

CURSO:   SEXTO                                                      
  TEMA CONTENIDOS
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SEGUNDO TRIMESTRE

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TEMA

ENERO UNIDAD 3:

“WORK AND PLAY”

§  Estrategias de comprensión: toman contacto con el léxico y gramática visualizando las versiones animadas en el iPack del vocabulario, canciones e historias.

§  Aspectos socioculturales y sociolingüísticos: escuchan y visualizan la historia The oldest pupil.

§  Funciones comunicativas: responden oralmente a las preguntas que aparecen en la unidad.

§  Estructuras sintácticas: What’s your uncle’s job? He’s a … What jobs do people in your family do? He / She works in a … He / She was / wasn’t. They were / weren’t. I’m / I’m not a … I was / wasn’t at + place. Were you at + place? Yes, I was, No, I wasn’t. I was …, We were …; … was originally from …; It often accompanies …; on + day / date. What’s your favourite instrument?

§  Léxico de alta frecuencia: lawyer, doctor, vet, office worker, builder, cleaner, housewife,reporter, in a hospital, postman, waiter, policeman, shop assistant, farmer, nurse, actor, teacher, head teacher, workers, cowherd, unemployed, pupil; sad, animals, go to school, surprised, free education; five / ten / twenty / twenty-five to, five / ten / twenty / twenty five past; a link, video diary, prize; drum, African, West Africa, the Caribbean, Peru, Calypso, Flamenco, Brazil, Samba; match, at home, music festival; Cool!, Boring!

§  Patrones sonoros, acentuales, rítmicos y de entonación: a través de canciones y trabalenguas. Práctica del sonido /ә/.

FEBRERO UNIDAD 4:

“PAST TIMES”

§  Estrategias de comprensión: toman contacto con el léxico y gramática visualizando las versiones animadas en el iPack del vocabulario, canciones e historias.

§  Aspectos socioculturales y sociolingüísticos: escuchan y visualizan la historia de Robin Hood and the archery contest.

§  Funciones comunicativas: responden oralmente a las preguntas que aparecen en la unidad.

§  Estructuras sintácticas: What was this character like? I’m thinking of a character. He / she / they + past simple of regular verbs. Did you …? Yes I did / No I didn’t. I … yesterday. What sport did you watch? Let’s … What activity do you like best?

§  Léxico de alta frecuencia: generous, greedy, cruel, kind, fat, thin, poor, rich, noisy, quiet, playing team sports, acting in plays, playing in an orchestra, going on school trips, doing archery, using a video camera, survey, go running. Past simple of regular verbs: finished, cycled; sports people: an archer, a tennis champion, tennis player, a kitesurfer, a racing driver, a cyclist, football player, a snowboarder, actions: shoot arrows, hunt animals, kitesurf, play tennis, race cars, cycle, sports: archery, cycling, Formula 1 racing, chariot racing, horse racing, running; sports equipment: bat, bow and arrow, kite, snowboard, the Olympic flag, quiz, Tour de France, Olympic games, Paralympic games, Wimbledon rides, forest, target; worked, finished, helped, escaped, loved, arrived, lived, waited, wanted, started, looked like, watched, talked, listened, walked, used; good idea, instead.

§  Patrones sonoros, acentuales, rítmicos y de entonación: a través de canciones y trabalenguas. Práctica del sonido /e/ e /ɪ/.

MARZO REPASO SEGUNDA EVALUACIÓN
FESTIVALS:

“EASTER”

§  Estrategias de comprensión: toman contacto con el léxico y gramática visualizando las versiones animadas en el iPack del vocabulario, canciones e historias.

§  Aspectos socioculturales y sociolingüísticos: escuchan y visualizan la historia de Easter.

§  Funciones comunicativas: responden oralmente a las preguntas que aparecen en la unidad.

§  Estructuras sintácticas.

§  Easter: give Easter eggs, go egg-rolling, go to church, hunt eggs, wear Easter bonnets, eat hot cross buns.

Patrones sonoros, acentuales, rítmicos y de entonación: cantan las canciones de cada unidad.

 

TEMPORALIZACIÓN DE LENGUA EXTRANJERA: INGLÉS

CURSO 2016 – 2017

  CURSO: SEXTO
TEMA CONTENIDOS
TERCER TRIMESTRE ABRIL UNIDA 5:

“LIFE AT HOME”

§  Estrategias de comprensión: toman contacto con el léxico y gramática visualizando las versiones animadas en el iPack del vocabulario, canciones e historias.

§  Aspectos socioculturales y sociolingüísticos: escuchan y visualizan la historia de Nasreddin and the pot.

§  Funciones comunicativas: responden oralmente a las preguntas que aparecen en la unidad.

§  Estructuras sintácticas: We went (to a birthday party). He / She went / gave / had / said / saw… He / She didn’t go / give / have / say / see… What time did you get up / have … / go…? I / He / She got up / had / went … What’s the matter? I’ve got a(n) (stomach ache). Well, I’m not surprised.

 

§  Léxico de alta frecuencia: feed the dog, lay the table, sweep the floor, do the washing up, take out the rubbish, make my bed; made, tidied, did, took, laid, swept, fed, housework, every day; went, said, gave, saw, had, got, made, tidied, did, collected; first, then, next, finally; stomach ache, headache, earache, backache, toothache, Happy Birthday; neighbour, wife, pot, have a baby, have a party, die, wash my hair, turn off the tap, save water, clean my teeth.

§  Patrones sonoros, acentuales, rítmicos y de entonación: a través de canciones y trabalenguas. Práctica del sonido /f/ y /ð/.

MAYO
UNIDAD 6:

“OUR PLANET”

§  Estrategias de comprensión: toman contacto con el léxico y gramática visualizando las versiones animadas en el iPack del vocabulario, canciones e historias.

§  Aspectos socioculturales y sociolingüísticos: escuchan y visualizan la historia de Adventure Island.

§  Funciones comunicativas: responden oralmente a las preguntas que aparecen en la unidad.

§  Estructuras sintácticas: I’m (not) going to … He’s / She’s going to … He / She isn’t going to … Where are you going to go? What are you going to do? It’s hot, It rains. Do you …?

§  Léxico de alta frecuencia: take a picnic, go fishing, find shells, hide in caves, look for treasure, jump into the sea, go on boats, take photos, go snorkelling, go waterskiing, sun, sea, movies, sea shells, shore; listen to the bagpipes, watch Irish dancing, have a barbecue, stay in a bed and breakfast, go to a singing competition, go sightseeing: vet, oil, oil drum, island, contaminate, move, police, reporter, dump; hot, sunny, cloudy, cold, warm, rains, snows, windy; penguin, seal, polar bear, fish, global warming, Arctic, Antarctica, North Pole, South Pole, swim, hide, planet, ice, conserve energy, use energy. Sounds alright! No way!

§  Patrones sonoros, acentuales, rítmicos y de entonación: a través de canciones y trabalenguas. Práctica de los sonidos  /ʃ/, /s/ y /z/.

JUNIO Repaso. Tercera evaluación

 

 

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